Od ogólnie przyjętych zasad są jednakże odstępstwa – odliczenie nastąpi jednak, jeżeli przedmiot ubezpieczenia będzie dotyczył w pełni opłaconych przez przedsiębiorcę składek:
- Ubezpieczenia na życie włącznie z tymi które związane są z ubezpieczeniem w funduszu,
- Ubezpieczeń majątkowych oraz osobowych w szczególności zaś:
- ubezpieczenia chorobowe.
Aby ubezpieczający pracodawca mógł ująć w kosztach uzyskania przychodów wykupienie ubezpieczenia musi spełnić także jeszcze kolejne warunki :
- Sam pracodawca nie może być beneficjentem świadczenia wynikającego z umowy ubezpie3czeniowej,
- Umowa ubezpieczenia w okresie 5 lat od jej zawarcia oraz odnowienia nie uwzględnia wypłaty środków za odstąpienie od umowy, zaciągania zobowiązań pod zastaw wynikających z umowy praw a także wypłaty środków pieniężnych tytułem dożycia wielu zapisanego w polisie ubezpieczeniowej.