LinkedIn - jak wykorzystać w małej firmie?

Kategoria:Nowości | |
Program do faktur
Linkedin to największa na świecie platforma dla osób funkcjonujących (i chcących funkcjonować) w profesjonalnym. W odróżnieniu od Facebooka, Instagrama czy Snapchatu, na próżno szukać tam zabawnych ilustracji i prywatnych informacji niezwiązanych z karierą zawodową.

Jest to więc idealne środowisko dla małych przedsiębiorstw, które chcą nawiązać rywalizację ze znacznie większymi podmiotami z branży. Z Linkedin korzysta ok. 2,5 miliona Polaków, dlatego budowa i promowanie marki na tym serwisie zdecydowanie pomoże Twojej firmie.

Co Linkedin może zrobić dla Twojej firmy?

Z początku Linkedin funkcjonował głównie jako platforma, która miała łączyć firmy z potencjalnymi pracownikami, dziś Linkedin można wykorzystać na znacznie więcej sposobów. I choć dalej jest to miejsce, gdzie najłatwiej wyszukać utalentowanych pracowników i obiecujących partnerów biznesowych, największą korzyścią, szczególnie dla mniejszych firm jest możliwość zbudowania marki.

Przedstawienie firmy w umiejętny sposób i wypozycjonowanie jej pracowników jako skutecznych ekspertów niemalże samoczynnie przyciągnie najzdolniejszych pracowników i rzetelnych klientów. Trzeba jednak pamiętać, że pomimo tego, że liczba użytkowników na Linkedin jest znacznie mniejsza niż w przypadku np. Facebooka, dobrze skonstruowany profil i wartościowa treść to podstawa, jeżeli zależy nam na zrealizowaniu swoich celów związanych z platformą.

Strona firmowa - od czego zacząć

Aby stworzyć profil firmowy (Campany Page) potrzebujemy najpierw posiadać profil osobowy. Tworząc profil wymagane jest, podanie podstawowych informacji o funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. Obejmuje to oczywiście nazwę, adres siedziby, liczbę pracowników, typ działalności oraz adres strony internetowej. Możliwe jest także dodanie większej ilości administratorów. Samo założenie profilu nie powinno być trudne, jednak schody zaczynają się później – następnym krokiem powinno być obranie strategii. Obejmuje to wybranie grupy docelowej, sprecyzowanie własnych celów i wyszukanie tematów, które mogą zainteresować potencjalnych czytelników.

Jak zdobyć i zaangażować użytkowników na stronie firmowej?

Zbudowanie zaangażowanej społeczności na Linkedin to wymagające zadanie i nie jest to związane z ilością użytkowników, a raczej z ich wysokimi wymaganiami. Środowisko na Linkedin oczekuje wartościowych treści, które wnoszą wiedzę lub nowe spojrzenie na konkretne zagadnienia. Istnieją jednak pewne strategie, które przyczynią się do szybszej promocji na platformie. Na początek warto zacząć lokalnie, czyli od pracowników swojej firmy. Można zaprosić ich do stania się followersami i dodania informacji o firmie na ich profilu i w sygnaturkach mailowych.

Na wspomniane sposoby nie dotrzemy jednak do szerokiej audiencji. Warto powiadomić o założeniu profilu na Linkedin na swoim blog i firmowej stronie oraz dodać przycisk „follow”. Następnym krokiem jest komunikacja, czyli stworzenie wartościowych treści. Rekomendujemy rozpoczęcie od podania informacji o działalności i ofercie firmy. Następnie trzeba skupić się na wytrwałym budowaniu swojej pozycji poprzez publikowanie informacji o zmianach i nowościach w branży. Bardzo dobrze sprawdzają się również opisy badań branżowych oraz rozszerzanie skomplikowanych zagadnień. Trzeba jednak pamiętać, aby wybierać tematy powiązane z działalnością firmy, ponieważ zależy nam na grupie odbiorczej posiadającej taki krąg zainteresowań.