Niestety to rozwiązanie nie zawsze będzie korzystne dla przedsiębiorcy – otrzymując bowiem fakturę na firmę traci się jedno z podstawowych praw konsumenckich (przypominamy, że konsument to osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej). Nie żądając faktury za towar mimo, że jesteśmy przedsiębiorcami to w tej sytuacji jesteśmy przede wszystkim konsumentami a więc mamy wiele praw, które nie przysługują nam jako firmie.
Fakturowanie online
Załóż konto i wystawiaj faktury onlineZakładam kontoObecnie chyba najważniejszym z punktu widzenia konsumenta jest możliwość nabywania dóbr online – wiąże się to jednocześnie z koniecznością zastosowania przez sprzedającego 10 dniowego zwrotu towaru z którego nie będziemy zadowoleni – jako konsument czynności tej możemy dokonać bez podawania przyczyny takiego działania. Występując jako przedsiębiorca takie prawo nas nie dotyczy a więc to czy towar zostanie przez sprzedawcę przyjęty zależy tylko od jego dobrej woli. Jeżeli produkt nie będzie spełniał naszych oczekiwań a sprzedawca nie wyrazi chęci jego przyjęcia przedsiębiorca musi liczyć praktycznie zawsze na samego siebie (chyba, że rzecznik uzna, że zostały naruszone zasady konkurencji) – nabywca prywatny natomiast na pomoc Rzecznika Praw Konsumenta może liczyć w każdej sytuacji.
Kolejna sytuacja z którą bardzo często spotykają się przedsiębiorcy to oczywiście brak obowiązku informowania ich o przedmiocie zakupu – kupując jako osoba prywatna obowiązkiem sprzedawcy jest udzielenie niezbędnych informacji nt. nabywanego towaru. Najważniejszą jednak kwestią jest to, że nie obowiązują tutaj klauzule niedozwolone piętnowane w przypadku relacji sprzedawca – konsument. Nie istnieje bowiem lista klauzul niedozwolonych dotyczących kontaktów handlowych pomiędzy przedsiębiorstwami. Jeżeli więc firma wszczyna spór przed sądem względem innego podmiotu gospodarczego , organ nie potraktuje nas lepiej – wedle przepisów jesteśmy podmiotem gospodarczym i winniśmy posiadać stosowną wiedzę z danej dziedziny.