Jak zdobywać klientów w internecie?

Kategoria: | |
Program do faktur
Internet jako globalna sieć daje niesamowite możliwości dzielenia się informacją. To olbrzymi potencjał i możliwość często darmowej reklamy.

Możliwość pozyskania klientów poprzez internet staje się z roku na rok coraz prostsze a dzięki serwisom społecznościowym dotarcie nawet do tysięcy potencjalnych klientów jest bardzo tanie.

Jak zacząć reklamę swojej firmy w internecie?

Odpowiedź nasuwa się sama - strona internetowa. Jednak sama strona nie wystarczy aby klienci ustawili się po nasze produkty lub usługi w kolejce. Tak stać się może tylko wtedy, gdy strona będzie widoczna w wyszukiwarkach internetowych. W Polsce króluje Google jednak nie brak fanów innych wyszukiwarek jak choćby Bing firmy Microsoft. Warto zatem tak zoptymalizować stronę aby była widoczna w każdej wyszukiwarce.

Oczywiście strona internetowa internetowa kosztuje. Zlecenie stworzenia strony www profesjonalnej agencji interaktywnej to koszt często kilku tysięcy złotych. Ma się jednak pewność, że otrzymamy produkt najwyższej jakości. Można też stworzyć samemu stronę. W sieci znajdziemy sporo edytorów do budowy własnych stron internetowych.

W przypadku braku środków i umiejętności warto rozważyć profil firmowy na facebooku. Jak się okazuje firmowy fanpage to idealne narzędzie na stały kontakt z klientami i możliwość zdobywania nowych. Często za darmo.

Zarówno prowadząc firmowego fanpag'a jak i tworząc stronę internetową firmy warto zwrócić uwagę na kilka dość istotnych spraw

Pozycjonowanie

Aby nasza stroną była widoczna w wyszukiwarkach warto zacząć ją pozycjonować czyli podjąć takie działania, aby po wpisaniu w wyszukiwarkę odpowiedniej frazy (usługi lub produktu) nasza strona ukazała się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, najlepiej na samej górze. Aby tak się stało należy odpowiednio stworzyć witrynę oraz zadbać aby prowadziły do niej dobrej jakości linki.

Wyszukiwarki coraz większe znaczenie przywiązują do treści na stronie. Im jest bardziej unikatowa i ciekawa tym lepiej. Należy wystrzegać się przepisywania treści z innych stron. Pójście na łatwiznę może bardzo zaszkodzić naszej witrynie.

Blog firmowy

Ciekawym zabiegiem jest prowadzenie bloga firmowego. To bardzo doby sposób pozyskiwania klientów. Dlaczego?

Przyjmijmy, że prowadzisz warsztat ślusarski. Swoim klientom oferujesz różnego rodzaju ogrodzenia, bramy wjazdowe czy balustrady. Każdy klient potrzebuje czegoś innego. A więc z każdym nowym zamówieniem możesz dać informację o kolejnym zrealizowanym zamówieniu i dokładnie opisać co i w jaki sposób wykonałeś klientowi. Z czasem powstanie dużo treści o wyrobach Twojej firmy. Przełoży się to znacznie na widoczność witryny w sieci gdyż duża ilość wartościowych treści zwiększy prawdopodobieństwo, że firmowa strona internetowa zostanie znaleziona w wyszukiwarce. Warto też pamiętać o atrakcyjnej oprawie graficznej i zdjęciach wykonanych przez Ciebie produktów.

Mailing

Na stronie internetowej umieść adres poczty elektronicznej. Sporo klientów nim zadzwoni lub odwiedzi siedzibę firmy wyśle zapytanie. Z czasem zbierzesz dość sporą listę mailingową i będziesz mógł prowadzić kampanie wysyłając różnego rodzaju oferty. Do ciekawy i darmowy sposób reklamowania się, którego nie można pominąć.

Aukcje i portale ogłoszeniowe

Chcąc zdobywać klientów Warto skorzystać z istniejących i cieszących się dużą popularnością serwisów aukcyjnych i ogłoszeniowych. Za niewielką opłatę a często za darmo można umieścić ofertę firmy co może przyczynić się do większej liczby zamówień.

Linki sponsorowane

Bardzo ciekawym sposobem reklamowania się jest program Google AdWords. Uruchamiając kampanie AdWords możemy w łatwy sposób dotrzeć do każdego klienta. Niestety reklama poprzez linki sponsorowane nie jest za darmo a na dodatek z roku na rok jest coraz droższa. Jednak pamiętając, że reklama jest dźwignią handlu lepiej wydać pieniądze na reklamę niż nie reklamować się wcale.