Dzisiejszy rynek opiera się na otwartej konkurencji. Z tego też powodu przedsiębiorcy zmuszeni są do ciągłego polepszania taktyki na sprzedaż swoich produktów. Jedną z kluczowych kwestii przy handlu jest opis produktu.
Dobrze wykonany może przynieść szereg korzyści min. w postaci zwiększenia obrotów.
Konstrukcja dobrego opisu produktu
Istotną kwestią opisów jest oryginalność dlatego też nie należy kopiować treści z tych już istniejących na rynku. Deskrypcja produktu oprócz fachowego i bardzo szczegółowego przedstawienia wszystkich parametrów powinna zawierać także "czynnik ludzki". Skomplikowane słownictwo używane w producenckich opisach potrafi skutecznie odstraszyć potencjalnych klientów. Dzieje się tak ponieważ wszelkiego rodzaju parametry techniczne nie są atrakcyjne dla przyszłych kupców. Powiedzmy sobie szczerze...większość klientów nie zna się na budowie poszczególnych produktów. Nie zna bo nie musi się znać, takie właśnie jest konsumenckie prawo.
W sklepach klienci mają możliwość poradzenia się wykwalifikowanych pracowników, których zadaniem jest jak najlepsze doradzenie i dobór sprzętu odpowiedniego do oczekiwań konsumenta. W razie ewentualnej awarii sprzętu klient uda się aby oddać go na gwarancję bądź też zwróci się do firmy specjalizującej się w naprawie danego rodzaju produktów. Osoby tego typu do zakupu bardziej przekona opis pisany przez człowieka podobnego do ich samych niż bezpłciowo wymienione parametry. Innym wartym uwagi sposobem na przykucie uwagi klienta jest sporządzenie odpowiedniej infografiki przedstawiającej produkt. Do grafiki można dodać jakąś istotną informację dotyczącą produktu. Dzięki temu zabiegowi znacząco zwiększamy szanse na to że ów konsument kliknie i rozwinie resztę opisu w celu dogłębniejszego zapoznania się z nim.
Błędy jakich należy się wystrzegać
Po pierwsze informacje zawarte w opisie muszą ze sobą współgrać. Wszelkiego rodzaju sprzeczne komunikaty w deskrypcji produktu jedynie skutecznie odstraszą klientów. Następną kwestią jest zbytnie zachwalanie i wyolbrzymianie zalet danego produktu. Przy przygotowywaniu opisu warto również wystrzegać się stosowania wielu specjalistycznych wyrażeń, które nie będą nic mówić zwykłym konsumentom. Kolejny błąd jaki można popełnić to nie używanie słów kluczowych oraz zwrotów z zakresu SEO pomagających odpowiednio wypozycjonować stronę.
Jaki więc powinien być dobry opis?
Podsumowując dobry opis produktu powinien być przede wszystkim pisany przyjemnym do czytania prostym językiem. W opisie warto unikać zdań wielokrotnie złożonych. Dobrą opcją jest również pisanie w stronie czynnej. Dobry opis powinien zawierać odpowiednio dobrane przymiotniki wpływające na wyobraźnię klienta takie jak: nowatorski, niepowtarzalny czy też miły w dotyku. Kolejną istotną kwestią jest stosowanie tzw. języka korzyści, mającego na celu przedstawić dogodność jaka płynie z użytkowania danego produktu. Poprawność językowa to kolejny aspekt, o który koniecznie należy zadbać. Ostatnia rzecz o jakiej należy pamiętać to sporządzenie precyzyjnego opisu. Powinien on mieć pozytywny wydźwięk, wymieniać najistotniejsze elementy produktu oraz zachęcić do kupna.