Promocja w internecie to dziś najlepszy sposób na dotarcie do potencjalnych klientów dla większości firm, choć jest to zależne od branży. Pierwszym miejscem, gdzie szukamy informacji o interesującym nas zagadnieniu lub szukamy produktów do zakupu, jest wyszukiwarka Google.
Widniejące w niej wyniki można podzielić na wyniki organiczne (darmowe) i linki sponsorowane, które znajdują się na górze strony i są płatne. Dzięki Google Ads można „umieścić” swoją stronę właśnie na tym miejscu. Reklamy w Google to jednak znacznie więcej opcji.
Co to Google Ads?
Google Ads (wcześniej znane też jako Google AdWords) to specjalny system stworzony przez Google mający na celu umożliwienie tworzenie i publikacje reklam w wyszukiwarce i na stronach należących do sieci reklamowej. W Google Ads możemy niemal dowolnie tworzyć i zarządzać kampaniami reklamowymi. Dzięki Google AdWords możemy dotrzeć do potencjalnych klientów poprzez wyświetlenie strony firmowej na najwyższych pozycjach dla konkretnej frazy (zapytania wpisanego w wyszukiwarce) lub poprzez reklamę na innych stronę. Największą zaletą kampanii w Google jest możliwość targetowania reklam, czyli wyświetlania ich tylko osobom należących do określonej grupy demograficznej lub na podstawie ich zachowań w sieci. Mamy też możliwość wyboru, w jakie dni i w jakich godzinach pojawiają się reklamy.
Google Adwords – gdzie dotrzemy do potencjalnych klientów z naszą reklamą?
Najpopularniejszą formą reklam Google są kampanie reklamowe mające na celu wyświetlenie strony w linkach sponsorowanych w wynikach wyszukiwania. Linki sponsorowane pojawiają się jako najwyższe wyniki i są oznaczane zielonym napisem „reklama”. Dopiero poniżej kilku wyników będących linkami sponsorowanymi, pojawiają się tzw. wyniki organiczne. Reklamy z każdym rokiem stają się skuteczniejsze, ponieważ Google stara się maksymalnie poprawić klikalność w linki sponsorowane, ponieważ dzięki temu więcej zarabia. Z reklamami Google spotykamy się także podczas przeglądania innych stron. Występują one pod postacią banerów w wielu formach. Mogą przedstawiać one reklamę tekstową, formę graficzną i banery dynamiczne, których wyświetlany wygląd zależy od miejsca.
Google Ads na YouTube i w Gmail
Z racji tego, że YouTube należy do ekosystemu Google, reklamy wyświetlają się również na tej platformie. Reklamy przedstawiane są w formie video i również dostępny jest szeroki zakres opcji targetowania. Jak podają statystyki, każdego miesiąca YouTube odwiedza kilkanaście milionów Polaków. YouTube to jednak niejedyne „mniej powszechne” miejsce możemy się reklamować. Dzięki Google Sponsored Promotions możemy wyświetlać reklamy także na skrzynkach pocztowych Gmail.
Największe zalety Google Ads
Google Ads zwiększają szansę na to, że internauta korzystający z wyszukiwarki otworzy promowaną stronę. W konsekwencji przekłada się to na większą liczbę klientów korzystających z oferowanych przez firmę usług i większą liczbę kupców produktów. Trzeba jednak pamiętać, że skuteczna kampania nie zawsze wystarcza -potrzeba również zoptymalizowanej strony, aby czerpać największe korzyści z reklam.