Na przykład robiąc zakupy na Allegro, AliExpress, bądź na nieco mniej popularnym w naszym kraju Amazonie. Dropshipping pozwala klientom na łatwiejszy i tańszy dostęp do interesujących towarów, natomiast dla przedsiębiorców tworzy okazję prowadzenia dochodowego biznesu znacznie mniejszym nakładem sił.
Czym jest dropshipping?
Dropshipping to metoda realizacji sprzedaży detalicznej, w której sklep nie przechowuje sprzedawanych produktów we własnym magazynie. Sprzedaż produktów na dużą skalę bez magazynu? Tak, to możliwe. Kiedy klient sklepu internetowego dokonuje zakupu, sprzedawca przesyła informację o treści zamówienia i adresie klienta do swojego dostawy (hurtowni lub producenta produktu) i kupuje od niego zamówiony projekt. Dostawca następnie przygotowuje całą wysyłkę i przesyła ją pod adres oddany w zamówieniu. Kluczowa jest przy tym informacja, skąd pochodzi produkt – jako nadawca występuje sklep internetowy lub jego właściciel. Największą różnicą między dropshipping a standardowym modelem sprzedaży detalicznej jest to, że sprzedawca nie ma zapasów ani własnych produktów. To model biznesowy, który stał się bardzo popularny w ostatnich latach. I nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ pozwala firmie działać bez utrzymywania zapasów, posiadania magazynu, a nawet wysyłania ich do samych klientów.
Uproszczony schemat działania dropshippingu:
- Klient składa zamówienie na produkt w sklepie internetowym sprzedawcy
- Sprzedawca automatycznie lub ręcznie przesyła dane zamówienia i klienta do dostawcy produktów/producenta
- Dostawca pakuje i wysyła zamówienie bezpośrednio do klienta z danymi sklepu
- Klient otrzymuje produkt z informacją, że jest to przesyłka ze sklepu internetowego
Dropshiping może być bardzo dochodowym sposobem zarobku, jednak mity o ogromnych zarobkach przy minimalnym nakładzie pracy mogą pozostać między bajkami. Aby osiągnąć sukces jako sprzedawca w internecie z wykorzystaniem dropshppingu potrzeba wiedzy i zaangażowania. Warto jednak zapoznać się z największymi zaletami takiej formy działalności.
Największą zaletą dropshipping jest zdecydowanie to, że można uruchomić sklep internetowy bez konieczności inwestowania z góry tysięcy złotych w zapasy. Oznacza to, że możliwe jest rozpoczęcie udanego biznesu dropshipping za bardzo małe pieniądze, bez inwestycji bez pokrycia. Informacje do dostawcy produktów przesyłane są dopiero po dokonaniu zamówienia przez klienta na stronie sklepu internetowego.
Jest to również stosunkowo łatwy sposób na rozpoczęcie działalności (łatwe jest rozpoczęcie, niekoniecznie osiągnięcie ogromnych zysków), ponieważ z droopshippingiem nie trzeba martwić się o: pakowanie i wysyłkę, zarządzanie magazynem, zamawianiem produktów „na zapas” i obsługą zwrotów. Ogromną zaletą jest również swoboda, którą daje dropshipping. Firma funkcjonująca według takiego modelu biznesowego może być prowadzona z dowolnego miejsca. Potrzeba jedynie stałego dostępu do internetu.