Moda na prowadzenie własnego bloga dotyczy już nie tylko celebrytów, aktorów, muzyków czy kucharzy. Coraz częściej na tego typu formę aktywności decydują się również przedsiębiorcy i trzeba przyznać, że w wielu przypadkach jest trafiona decyzja. Firmowy blog z jednej strony może bowiem służyć do kreowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa, z drugiej – przekłada się również na wyniki finansowe.
Właściwie każda współczesna firma część swojej działalności prowadzi za pośrednictwem Internetu, a jeśli nie – to przynajmniej posiada stronę internetową, będącą jej wizytówką. Prostym, a zarazem bardzo skutecznym sposobem na budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa jest natomiast prowadzenie firmowego bloga. Wpisy blogowe mogą być różne – począwszy od eksperckich artykułów dotyczących danej branży, produktów czy usług, przez prezentowanie najciekawszych zrealizowanych projektów, przedstawianie pracy zza kulis, relacje z imprez branżowych czy targów, w których biorą udział pracownicy aż po opisywanie zaangażowania firmy w działania społeczne czy charytatywne. Wszystko to składa się na tworzenie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa – z jednej strony jako eksperta w danej dziedzinie, a z drugiej – miejsca otwartego, przyjaznego, w którym też pracują ludzie. Firmowy blog może być miejscem, w którym klienci wyrażą swoje opinie, a poszczególne wpisy – przyczynkiem do ciekawych dyskusji. To pozwala natomiast przedsiębiorcy lepiej poznać swoich odbiorców i dopasować do ich potrzeb ofertę firmy.
Firmowy blog pomoże w sprzedaży
Nie można też zapominać, że wpisy w firmowym blogu są doskonałym sposobem na pozycjonowanie strony internetowej firmy (działania takie nazywa się również SEO). Skonstruowanie ich w odpowiedni sposób, nasycenie kluczowymi dla firmy frazami, a następnie linkowanie przez zaangażowanych użytkowników sprawia, że strona figuruje w wyszukiwarkach na wysokich pozycjach. Liczne badania marketingowe jednoznacznie udowodniły natomiast, że strony znajdujące się na pierwszych miejscach wyszukiwania odwiedza więcej osób, z których przynajmniej część dokonuje tam zakupu towarów czy usług. A to przecież wprost przekłada się na zyski firmy.