Corporate identity – co i dlaczego?

Kategoria:Nowości | |
Program do faktur
Corporate identity to elementy tworzące system identyfikacji wizualnej danej firmy, pozwalająca rozpoznać ją spośród innych dostępnych na rynku. Z czego się składa Corporate identity?

Wizualną identyfikacją tworzy zintegrowana całość, której to poszczególne elementy w znacznym stopniu pomagają firmom wyróżnić się na rynku. Termin ten zapewnia spójność towarów, usług a także wszelkich marketingowo - reklamowych informacji dotyczących działalności. Narzędzie to może zawierać w sobie wiele składowych min. elementy słowne, graficzne, dźwiękowe a nawet dotykowe i zapachowe. Wyróżniamy 4 najważniejsze:
  • logotyp będący oryginalnym rysunkiem najczęściej zawierającym także nazwę firmy bądź jej skrót. Grafika ta pojawia się na stronie internetowej, wizytówkach czy też materiałach promocyjnych.
  • slogan czyli hasło reklamowe mówiące o głównych założeniach firmy. Powinno być ono krótkie a zarazem chwytliwe po to aby wpaść w ucho i zapisać się w pamięci potencjalnym klientom. Hasło może przedstawiać cele, główne wartości firmy a także jej postawę wobec otoczenia. Częstym zabiegiem jest umieszczenie sloganu w towarzystwie logotypu
  • kolorystyka charakteryzująca firmę. Przy rozpoczynaniu działalności należy zadecydować w jakie barwy będą wiodącymi. Warto pamiętać iż każdy kolor ma swoje znaczenie. Przed ostatecznym wyborem warto poczytać o tzw. psychologii kolorów. Dzięki niej możemy dowiedzieć się że np. zielony jest kolorem natury symbolizującym wzrost, harmonię, świeżość i płodność natomiast żółty łączy się z radością, szczęściem, intelektem a także energią. Wiedza jaką zdobędziemy za jej pośrednictwem, może zmienić wcześniejszą koncepcję i skłonić do zmiany kolorystyki na bardziej odpowiadającą działalności i założeniom firmy
  • czcionki czyli kolejny istotny element wizualnej tożsamości. Odzwierciedla on ton a także nastrój firmy. Nazwa jak i slogan mogą być napisane zarówno czcionką lekką jak i drukowaną bądź maszynową
Innymi mniej istotnymi elementami tożsamości wizualnej są materiały marketingowe, wygląd produktów oraz ich opakowań, pieczątki, wygląd wnętrza siedziby a także ubiór pracowników.
3 etapy tworzenia Corporate identity

1. Na początku dokładnie przeanalizuj działalność firmy, jej cele, strategię marketingową, obecny status i perspektywy na przyszłość. Identyfikacja wizualna powinna współgrać z charakterystyką marki i jej polityką.
2. W następnym kroku utwórz hasło a także obmyśl projekt logo. Zdefiniuj jakiej kolorystyki będzie trzymała się firma. Najlepiej abyś zestawił ze sobą kilka wizji.
3. Po zebraniu pomysłów porównaj je. Dobrym pomysłem będzie również pokazanie ich osobom z grupy docelowej. Pamiętaj aby wszystkie elementy identyfikacji wizualnej współgrały ze sobą, a także żeby były zauważalne, przejrzyste i kojarzyły się pozytywnie.

Firmy od niepamiętnych już lat starają się stosować przeróżne metody aby zapaść w pamięć i serce swoich przyszłych klientów. Identyfikacja wizualna to świetna droga do osiągnięcia tego celu. Warto więc poświęcić mu trochę uwagi.