5 praktycznych sposobów zwiększenia sprzedaży

Kategoria:Inne | |
Program do faktur
Pytanie „Jak zwiększyć sprzedaż?” interesuje każdego przedsiębiorcę. Konkurencja, zmiany w zachowaniach i oczekiwaniach konsumentów są ciągłym wyzwaniem dla firm.

Dyrektorzy sprzedaży i marketingu muszą nieustannie wdrażać i wykorzystywać nowe techniki i metody na utrzymanie aktualnych klientów oraz pozyskanie nowych. Poniżej kilka praktycznych rad na zwiększenie sprzedaży.

1. Reklama

Jedną z najpopularniejszych metod zaangażowania klientów jest kampania reklamowa. Pomaga przeciwdziałać konkurentom oraz oddziaływać na klientów. Skuteczność reklamy zależy od wielu czynników. To m.in.: kreatywność; wybór odpowiedniego kanału; zawartość informacyjna i zrozumiałość; itd.

2. Zniżki, promocje, prezenty, konkursy

Prowadzenie tych działań zwiększa sprzedaż w krótkim okresie czasu. Stymulują one konsumentów do podjęcia decyzji zakupowej. Do najpopularniejszych można zaliczyć: akcje wyprzedażowe; rabaty na określoną kwotę zakupu, produkty powiązane lub dla poszczególnych segmentów klientów (np. „dla studentów”, „dla emerytów”).

4. Poziom obsługi i jakość pracy pracowników

W większości przypadków konwersja klientów zależy od poziomu obsługi. Brak odpowiedzi na wiadomości e-mail, nieodebrane połączenia telefoniczne, słaba obsługa i niska jakość produktu to gwarancja utraty klienta. Ważne jest, aby firma monitorowała i ciągle udoskonalała poziom obsługi klienta. Przyczyną złych wyników pracy pracowników mogą być: brak szkolenia; brak motywacji; brak ustalonych standardów pracy lub ich niestosowanie. Nawet najlepszy pracownik musi być cyklicznie szkolony i motywowany.

5. Programy lojalnościowe i bazy klientów

Celem programu lojalnościowego jest zachęcenie do zakupu oraz budowanie długoterminowych relacji już z obecnymi klientami. Rejestracja klienta w programie lojalnościowym umożliwia zebranie i rozbudowanie bazy klientów oraz śledzenie historii zakupów. Mając te dane będziesz miał możliwość głębokiej spersonalizowanej komunikacji z każdym klientem.

6. Uproszczenie ścieżki zakupowej klienta

Im mniej wysiłku wkłada klient w zaspokojenie jego potrzeby - tym większa jest jego lojalność wobec firmy i prawdopodobieństwo powtórnych zakupów. Co możesz zrobić, żeby ułatwić ścieżkę zakupową klienta?
  • Wygodna forma płatności: płatność kartą (ten element jest oczywisty)
  • Komunikacja omnichannel - rozmawiaj z klientem i wezwij do działania. Rób to w bardzo spersonalizowany oraz jednolity sposób, łącząc kanały online i offline. Klient powinien mieć łatwy kontakt z firmą i szybko móc znaleźć potrzebne mu informacje
  • Uprość proces zwrotu nieodpowiednich towarów
  • Udostępnij możliwość rezerwacji online, ale zakupu w skliepie offline – dla tych zdecydowanych klientów, którzy nie lubią czekać w kolejkach
Podsumowując praktyczne rady i sposoby na zwiększenie sprzedaży można skrucić ich do dwóch najważniejszych fraz: dbanie o klienta oraz o pracowników.