Wiedza, zapał, konsekwencja to z pewnością konieczne faktory sukcesu w biznesie. Na samym początku musimy jednak znaleźć odpowiedni pomysł na własną firmę. Możliwości jest oczywiście całe mnóstwo, ponieważ rynki wciąż się rozwijają kreując coraz to nowe tendencje oraz potrzeby konsumentów.
Co jednak będzie modne w roku 2020 oraz latach późniejszych? Oto krótki ranking 5 nietuzinkowych pomysłów, które z pewnością warto wziąć pod uwagę.
1. Home staging
Home staging to sektor, który w Polsce właściwie nie istnieje, co wyraźnie odróżnia nasz rynek od wielu innych państw. Czy jednak oznacza to, że nie ma popytu na tego rodzaju usługi? W żadnym wypadku! Sprzedawcy nieruchomości mają spore problemy ze znalezieniem nabywców, nawet w większych miastach. Na prowincji jest jeszcze gorzej: tutaj dom lub mieszkanie potrafią czekać na kupca nawet kilkadziesiąt miesięcy. Wystarczy przejrzeć popularne portale ogłoszeniowe, aby przekonać się, że bardzo często nieruchomości są po prostu kiepsko prezentowane: lakoniczny i niewiele mówiący opis, źle dobrane zdjęcia, brak uwypuklenia zalet lokalu itd.
Czym jest Home staging? Można powiedzieć, że to połączenie fotografii sprzedażowej i copywritingu. Twoim zadaniem będzie po prostu tworzenie profesjonalnych ogłoszeń sprzedażowych, co oznacza zdjęcia oraz tekst. Czy to ma szanse wypalić? Na rynku istnieje już sporo firm oferujących np. tworzenie profesjonalnych CV. Home staging wydaje się więc niszą, która z czasem po prostu musi zacząć zyskiwać na popularności.
2. Korepetycje online i kursy online
To kolejna ciekawa opcja. Ciekawa tym bardziej, że nie musimy od razu zakładać firmy. Na samym początku możesz po prostu udzielać korepetycji. Jeśli zyskasz renomę i bazę stałych klientów, pozostanie jedynie rozszerzyć działalność. Zapotrzebowanie? Niektóre nisze wydają się wypełnione(języki angielski czy niemiecki, matematyka), inne to z kolei wciąż raczej biała karta. W Polsce coraz bardziej popularne staja się języki skandynawskie, azjatyckie, niektóre języki słowiańskie, język hiszpański oraz portugalski. Z pewnością istnieje również zapotrzebowanie na profesjonalne kursy z dziedziny programowania, grafiki komputerowej itp. Te ostatnie oczywiście istnieją w bardziej tradycyjnej formie i zazwyczaj są naprawdę drogie, przez co wielu zainteresowanych zwyczajnie nie może sobie na nie pozwolić.
3. Opieka nad zwierzętami
Tutaj mamy do czynienia z branżą, która jest wypełniana od pewnego czasu, ale popyt wciąż rośnie. Na dodatek, sytuacja jest różna w różnych miastach, tj. co innego Warszawa lub Kraków, a co innego Szczecin albo Bydgoszcz. Jeśli lubisz zwierzęta i "dogadujesz się" z nimi, co stoi na przeszkodzie? Z czasem działalność będziesz mógł oczywiście poszerzyć, zatrudniając kolejne, weryfikowane przez Ciebie osoby i zdobywając coraz więcej zleceń.
4. Pośrednik w zagranicznych zakupach
Brzmi jak abstrakcja? A jednak. Polski rynek jest ograniczony a większość osób zna jedynie język angielski. Załóżmy, że znasz się na modzie oraz władasz hiszpańskim i portugalskim. Ubrania z dobrych acz lokalnych sieci w Hiszpanii, Portugalii czy Ameryce Łacińskiej? Z pewnością znajdzie się wielu zainteresowanych klientów. Co więcej, w ten sposób z czasem można nawiązać współpracę nie tylko z osobami prywatnymi, ale również niektórymi firmami, które mogą być zainteresowane poszerzeniem swojej oferty.
Naturalnie, odzież to tylko przykład. Mogą to być również buty, perfumy, odżywki sportowe a nawet żywność.
5. E-commerce
Sam pomysł założenia e-sklepu oczywiście nie jest niczym nietuzinkowym. Rzecz jednak w tym, że polski sektor e-handlu to nadal wiele nisz, które wciąż nie zostały zagospodarowane. Przykłady? Księgarnie językowe z ofertą literatury, podręczników, profesjonalnych opracowań dla mniej znanych języków. O ile na przykład znalezienie opracowań dla przyszłych tłumaczy przysięgłych np. angielskiego nie jest żadnym problemem, o tyle w przypadku wielu innych języków to już spora trudność. To samo dotyczy książek biznesowych, poświęconych marketingowi a często nawet literatury wysokiej. Pamiętać tylko należy, że aby zaistnieć z każdym przedsięwzięciem e-commerce trzeba liczyć się ze sporymi wydatkami na marketing w internecie.