5 narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych pod pozycjonowanie i Google Ads

Kategoria:Nowości | |
Program do faktur
Sekretem skuteczności kampanii Google Ads i pozycjonowania stron jest dobór słów kluczowych. Właściwe key words to takie, które są popularne wśród internautów i odpowiadają na ich pytania. Równocześnie muszą one korespondować z ofertą reklamowanej firmy.

Trafiając na jej stronę potencjalny klient powinien znaleźć odpowiedź na swoje potrzeby. Szukając takich słów nie warto kierować się tylko intuicją. Posługując się specjalistycznymi narzędziami można osiągnąć znacznie lepszy efekt.

Narzędzie planowania słów kluczowych Google Ads

Najpopularniejszym sposobem na wyszukanie i dokonanie analizy słów kluczowych jest planer Google Ads. Narzędzie to może zaproponować frazy pasujące do danej strony internetowej. Wyszukuje propozycje podobnych haseł na podstawie wpisanego słowa. Pozwala też na sprawdzenie liczby wyszukiwań, czyli popularności zapytań. Wyniki można sprawdzać dla różnych lokalizacji geograficznych. Choć planer dedykowany jest dla użytkowników Google Ads, doskonale sprawdza się przy wyborze pozycjonowanych haseł.

Google Search Console

Przydatnym narzędziem jest też Google Search Console. Po skonfigurowaniu połączenia z firmową domeną zobaczyć można listę wyszukiwanych haseł, na które dana strona została wyświetlona w wynikach wyszukiwania Google. Istotną wskazówką jest też ilość wyszukań i kliknięć oraz średnia pozycja, na jakiej pokazała się domena. Daje to obraz potencjału, jaki warto rozwijać w kampaniach reklamowych i pozycjonowaniu.

Senuto

Senuto jest narzędziem zbliżonym do planera Google Ads. Dodatkowo pozwala jednak monitorować pozycje sprawdzanej domeny na dane słowa kluczowe. Przydatna jest również opcja doprecyzowania, z jaką dokładnością mają być wyszukane propozycje haseł (bez zmian, uwzględniając odmiany słów lub synonimy).

AnswerThePublic

AnswerThePublic zasługuje na uwagę jako narzędzie do znajdowania fraz długoogonowych. Przydaje się więc głównie do rozbudowy listy słów kluczowych. Wyróżnia się ciekawą formą graficznej prezentacji wyników, podziałem ich na kategorie, a przede wszystkim typem analizowanych zapytań. Mają one tylko i wyłącznie postać pytań rozpoczynających się od słów: jak, kto, co, gdzie itd.

Übersuggest

Cieszącym się od lat dużą popularnością narzędziem jest też Übersuggest. Jego zaletą jest duża dokładność. Na podstawie wpisanego słowa wyszukiwane są sugestie innych podobnych haseł wyszukiwanych przez Internautów. Dla każdego z nich można sprawdzić trend popularności, który podawany jest na podstawie analiz Google Trends. Połączenie siły tych dwóch systemów daje wyniki, które pozwolą zbudować listę skutecznych słów kluczowych.