Platforma Usług Elektronicznych ZUS powstała przede wszystkim z myślą o przedsiębiorcach, ale nie tylko. Za jej pośrednictwem można załatwić rozmaite sprawy związane z ubezpieczeniami społecznymi bez wychodzenia z pracy czy z domu, także poza godzinami pracy urzędów.
Jak założyć konto PUE-ZUS krok po kroku?
- Wejdź na stronie www.zus.pl.
- Kliknij zarejestruj w PUE.
- Wybierz sposób rejestracji (dla osób indywidualnych, dla osób prowadzących działalność gospodarczą, dla firm).
- Wypełnij formularz – wpisz wszystkie wymagane dane, ustal hasło do konta (login otrzymasz mailem na adres podany w formularzu).
- Potwierdź swoją tożsamość (przez profil zaufany ePUAP, za pomocą podpisu elektronicznego lub osobiście w każdej placówce ZUS-u).
Rejestracji można również dokonać poprzez serwis bankowości elektronicznej, jeśli bank, w którym posiadamy rachunek, zawarł porozumienie z ZUS-em (obecnie są to banki PKO BP, Inteligo, BOŚ Bank, Millennium, City Handlowy, Alior Bank, ING). Wówczas rejestracji można dokonać na dwa sposoby:
- wchodząc na stronę www.zus.pl, wybierając ikonę swojego banku, logując się do niego, wypełniając formularze oraz akceptując regulaminy
- bezpośrednio ze strony banku, wybierając odpowiednią ikonę, która przekieruje na stronę ZUS-u