Sprzedaż jest bardzo skomplikowanym procesem. To, czy zakończy się finalizacją, zależy od bardzo wielu czynników. Występują one na każdym etapie sprzedaży - od pierwszego kontaktu z klientem, przez zainteresowanie go i przedstawienie oferty, po ustalenie warunków współpracy.
Bardzo duże znaczenie mają tutaj umiejętności miękkie sprzedawcy - zdolność aktywnego słuchania, wzbudzania potrzeby u klienta i mówienie językiem korzyści. Doskonałym dopełnieniem tych kwestii będzie dobrze skonstruowana oferta, którą prześlemy klientowi ma adres mailowy. Jak więc przygotować skuteczną ofertę sprzedażową pdf?
Cecha, zaleta, korzyść.
Są to trzy podstawowe wartości, które charakteryzują ofertę sprzedażową. Cecha jest "suchym" opisem konkretnego rozwiązania lub produktu. Zaleta, określa sposób jego działania - określa w jaki sposób produkt wpływa na konkretną dziedzinę. Korzyść jest tym, co najbardziej interesuje klienta - właśnie na niej powinniśmy się skupić podczas konstruowania oferty pdf. Korzyścią nazywamy wymierny efekt, zysk, który otrzyma klient, kiedy zdecyduje się na współpracę. To właśnie zyski najlepiej przemawiają do potencjalnych klientów.
Nasza oferta pdf powinna zawierać wszystkie trzy elementy. Jednak ważne jest, aby odpowiednio wyeksponować korzyści. Plik po otwarciu powinien rozpoczynać się opisem tego, co klient może zyskać dzięki temu, co proponujemy. Pod kątem proporcji - ta część powinna zajmować najwięcej miejsca i mieć jak największy rozmiar. Przykuje to uwagę i wpłynie na podświadomość klienta, wzbudzając w nim potrzebę. Następnie powinniśmy nakreślić w ofercie zalety - czyli to w jaki sposób zostaną uzyskane korzyści. Na samym końcu oferty należy zamieścić cechy i wszystkie kwestie techniczne związane z produktem. Koszt produktu powinien znajdować się w drugiej połowie oferty - na pewno po wyeksponowaniu korzyści. Wynika to z tego, że najpierw musimy pokazać klientowi, ile może zyskać. Jeśli pierwszym, co zobaczy - będą właśnie zyski i korzyści, odruchowo będzie on kojarzył samą ofertę z zyskiem. Dzięki temu zabiegowi, klient - poznając dokładne koszty naszego produktu - będzie miał zapisany w pamięci zysk, który może uzyskać dzięki współpracy.
Duża ilość grafik.
Obrazy przemawiają do klientów dużo lepiej, niż suchy tekst. Wynika to z dwóch rzeczy - po pierwsze, obraz jest najszybszą formą przekazu. Dociera on do klienta natychmiastowo, dzięki czemu od razu można zacząć go analizować. Po drugie, łatwiej jest zrozumieć różnorodne zagadnienia widząc graficzny schemat, zamiast linijek tekstu - które często bywają zawiłe i zdają się na nic.
Umiejętnie wykonane grafiki zwiększają również estetykę tekstu. Dzięki temu sama oferta lepiej się kojarzy. Nasza firma natomiast sprawia wrażenie profesjonalnej i troszczącej się o klientów, ponieważ pokazuje, że liczy się dla niej sposób prezentacji oferty. Możemy również wpływać na odczucia klienta, dobierając kolory w odpowiedni sposób. Chcąc pokazać zysk - użyjmy głównie kolorów zielonych i niebieskich. Koszty opatrzmy w nieco bardziej stonowaną barwę, która nie przyciąga uwagi.