Jeżeli prowadzisz sprzedaż na serwisach aukcyjnych najpopularniejsze w Polsce to Allegro, Świstak i eBay lub też na innych witrynach internetowych to rejestracja firmy jest wymagana tylko i wyłącznie w przypadku, gdy prowadzisz sprzedaż w sposób ciągły i zorganizowany. Nawet gdy pomagasz ludziom, który nie znająs się na komputerach sprzedawać niepotrzebne już im rzeczy ale wykonujesz to w sposób ciągły i zorganizowany to należy rozważyć rejestrację firmy. Inaczej sprawa wygląda jeśli od czasu do czasu chcemy sprzedać niepotrzebne nam już przedmioty często używane. Tutaj rejestracja działalności gospodarczej nie jest wymagana.
Od czego zacząć?
Przeglądając serwisy aukcyjne szybko dostrzec można, że znaczna ilość osób handluje w sieci. Często w ten sposób dorabiają sobie do pensji. Na serwisach aukcyjnych zarejestrowana jest też bardzo duża ilość sklepów internetowych. To dzięki znanym portalom tj. Allegro.pl czy Świstak.pl sklepy te potrafią zagwarantować sobie stałą ilość klientów i utrzymają się na rynku. Powód to bardzo duża ilość odwiedzających te serwisy internautów. Zagwarantowanie sobie takiej oglądalności we własnym sklepie internetowym bez olbrzymich nakładów na reklamę jest praktycznie nie możliwe.
Fakturowanie online
Załóż konto i wystawiaj faktury onlineZakładam kontoJednak sprzedawanie poprzez serwisy aukcyjne nie jest taki proste. Aby konkurować z innymi nie wystarczy niższa cena. Wystarczywystawić parę zbędnych przedmiotów na sprzedaż aby przekonać się, że podobne przedmioty często w wyższych cenach sprzedają się szybciej od naszych. Powodem jest często zbyt krótki opis, słabej jakości zdjęcia lub też zbyt słabe wypromowanie aukcji. Serwisy aukcyjne oferują możliwość za odpowiednią opłatą wypromowanie naszego ogłoszenia.
Aby zostać dobrym sprzedawcą warto zacząć od kupowania w Internecie zarówno w sklepach internetowych i na serwisach aukcyjnych. Zwracaj uwagę na to jak opisywane są produkty przez ciebie kupowane. Zwróć uwagę jak inni opisują swoje towary aby były atrakcyjne. To podstawa skutecznej sprzedaży.
Gdy już zrozumiesz podstawy to możesz zacząć od sprzedawania domowych rzeczy, których już nie potrzebujesz. Jeśli sprzedaż tych przedmiotów nie sprawi Ci problemu możesz przystąpić do sprzedaży zarobkowej nowych przedmiotów.
Czy można sobie jakoś pomóc?
Bardzo ciekawym sposobem wspomagania sprzedaży w sieci jest prowadzenie bloga. Jeśli znasz się na rzeczach, które sprzedajesz warto o tym pisać. Sprzedawca, który nie ma nic do ukrycia o swoich produktach i wie o nich wszystko jest postrzegany jako profesjonalista, któremu można zaufać. Warto rozpocząć prowadzenie bloga na długo przed rozpoczęciem sprzedaży. To skupi wokół Ciebie dużą grupę potencjalnych klientów i znacznie ułatwi Ci start.
Prowadząc już sprzedaż w sieci warto przystąpić do programów partnerskich. Warto też zbierać listę mailingową swoich klientów aby docierać do nich z ofertami specjalnymi np. na święta. Do wysyłania newsleterów służą specjalnie stworzone aplikacje. Warto zatem znaleźć taką, która odpowiada naszym potrzebą. Cena nie jest tu taka ważna jak funkcjonalność i to, czy autorzy oprogramowania stale je rozwijają.
Prowadząc bloga, fanpage'a i budując bazę mailingową zbudujesz sobie pozycję eksperta. Mając zaufanie wśród klientów dużo łatwiej będzie Ci sprzedawać i nie martwić się skąd pozyskać środki na prowadzenie działalności gdyż zyski będą znacznie większe.