Czy prócz Google są inne wyszukiwarki internetowe?

Kategoria:Nowości | |
Program do faktur
Możliwość szybkiego wyszukiwania informacji jest podstawą prowadzenia biznesu. Nieocenioną pomocą w tej materii jest oczywiście Internet i wyszukiwarka Google. Niewiele osób zdaje sobie jednak sprawę z faktu, że oprócz Google’a istnieje wiele innych, alternatywnych wyszukiwarek.

Google to bez wątpienia największa i najczęściej wykorzystywana wyszukiwarka internetowa. Według danych z 2008 r. indeksuje ponad bilion stron WWW. Jednak internauci mogą korzystać również z innych wyszukiwarek, często dedykowanych konkretnym branżom czy zagadnieniom.

Do mniej znanych, a równie przydatnych wyszukiwarek zalicza się:
  • Bing – wyszukiwarka stworzona przez Microsoft, charakteryzuje się obecnością dużych zdjęć stanowiących jej tło,
  • Exalead – dostępna publicznie, choć dedykowana głównie dla dużych firm, pozwala na analizowanie informacji, wraz z wynikami wyszukiwania prezentuje dane statystyczne, powiązane tematycznie wykresy itp.,
  • A9 – bardzo specjalistyczna wyszukiwarka, przeznaczona głównie dla branży e-commerce, jej głównym zadaniem jest wyszukiwanie produktów w sklepach internetowych,
  • Yandex – wyszukiwarka kontrolowana przez władze Rosji, pozwala na wyszukiwanie informacji na stronach internetowych prowadzonych w języku rosyjskim (co ciekawe, słowo kluczowe można wpisać w dowolnym języku),
  • Technorati – kolejna bardzo specjalistyczna wyszukiwarka, indeksuje blogi oraz przygotowuje analizy i raporty ze świata blogosfery,
  • Picsearch – wyszukiwarka stworzona w Szwecji, specjalizuje się w znajdowaniu treści graficznych, obrazów czy zdjęć,
  • 123 people – poprzez indeksowanie serwisów społecznościowych, blogów czy forów internetowych specjalizuje się w wyszukiwaniu osób,
  • Ask – bardzo popularna w Stanach Zjednoczonych, działa podobnie jak Google, ale wyniki po wpisaniu słowa kluczowego znacznie różnią się od wyników Google’a,
  • Gigablast – utrzymywana na serwerach zasilanych wyłącznie energią wiatrową, pokazuje wyniki wyszukiwania takie, jakie są, w żaden sposób ich nie personalizując.
Jak widać, wybór alternatywnych dla Google’a wyszukiwarek internetowych jest bardzo szeroki. Korzystanie z poszczególnych narzędzi powinno być więc uzależnione zarówno od indywidualnych preferencji użytkownika, jak i rodzajów informacji, jakich w danej chwili potrzebuje.